04-06-2026
Format /
TRANSICIÓ ENERGÈTICA I TERRITORI (6ª edició) – Jornada La Noguera
Àger, 20 de juny de 2026
Benvolgudes i benvolguts
El 20 de juny de 2026 es va fer la Jornada La Noguera a càrrec de la Fundació Arnau Mir de Tost corresponent al projecte Transició Energètica i Territori, en aquesta 6ª edició amb la participació també de les comarques del Baix Camp (Centre d’Estudis Riudomerencs “Arnau de Palomar”) i La Garrotxa (Patronat d’Estudis Històrics d’Olot i Comarca). L’acte es va iniciar amb les salutacions de Francesc Fité (president de la Fundació Arnau Mir de Tost), Carles Riba (president del CMES) i Mireia Burgués, Alcaldessa d’Àger.
El projecte TEiT, impulsat per CMES i Centres d’Estudis Locals, vol sensibilitzar sobre la transició cap a les energies renovables per combatre el canvi climàtic i cobrir les necessitats energètiques futures. A través de conferències i jornades, es reflexiona sobre els reptes i oportunitats d’aquest procés. La transició energètica implica una nova distribució de les fonts d’energia, menys concentrades i que requereixen grans superfícies. Tot i els desafiaments, això pot conduir a una societat més equilibrada i eficient.
Video: https://youtu.be/PqfLM6VbmUc?si=2kkUNybEnk0FT_92
Descarrega't l'ANNEX