17-12-2018

Format /

Per una política de promoció del vehicle elèctric.

Sense promoció no hi ha transició


Aquests breus articles sobre el cotxe elèctric d’ús particular o compartit estan adreçats a líders polítics i formadors d’opinió i pretenen donar a conèixer les bases tecnològiques i econòmiques que permetin elaborar una política pública de promoció del VE.

En termes de mobilitat donem per descomptat que les polítiques d’afavorir el transport públic han de ser les prioritàries.  Grosso modo, a l’Àrea Metropolitana de Barcelona el transport públic serveix el 28 % dels desplaçaments diaris, un 42 % es fan a peu o en bicicleta (no motoritzats), però gairebé el 30 % dels desplaçaments es fan en transport privat (furgonetes, cotxes, motos, escúters).  A la resta de Catalunya el transport públic pesa menys.

Aquest transport privat és, sens dubte, la primera causa dels greus problemes de congestió i contaminació que patim.  Per tant, les polítiques sobre mobilitat privada són de gran rellevància.

En aquest marc, i més enllà de cercar la disminució de la mobilitat privada, la seva congestió i contaminació, les polítiques d’afavorir el vehicle elèctric acumulen una altra possibilitat, la de generar ocupació i la de revitalitzar i modernitzar la nostra economia industrial.

7 articles breus, adreçats a líders polítics i formadors d’opinió, que fan propostes per a la PROMOCIÓ dels cotxes elèctrics (privats o compartits) Click To Tweet Descarrega't l'ARXIU