Format /

Idees per a la transició ferroviària a Catalunya

Ponència feta el 17 de maig de 2021


Els sistemes ferroviaris català i espanyol haurien d’aconseguir el mateix estatus europeu a mig termini. Els ponents suggereixen idees de com fer-ho i creuen que hauria de començar pels Pirineus i, en forma de taca d’oli, arribar fins a Gibraltar i Lisboa. El tram més difícil serà la conurbació de Barcelona. Es proposa la manera de fer les transformacions de la xarxa ferroviaria catalana els propers anys incloguent l’anàlisi, diagnòstic, objectius i la proposta. Naturalment també inclouria l’estalvi i el guany d’eficiència energètica.

Ponents:

 Santiago Montero és enginyer industrial. Ha estat alt directiu en empreses d’instal·lacions metàl·liques, energètiques i de seguretat. Va ser president de la patronal espanyola d’empreses contra incendis (1996-2004) i conseller del president de la Cambra de Comerç per temes infraestructurals entre 1990 i 2000.

Carles Viader és enginyer de camins. S’ha especialitzat en projectes ferroviaris des del 2000. Ha contribuït a la construcció de part dels projectes ferroviaris barcelonins. Des del 2011 treballa a Londres i actualment és Deputy Manager del HS2 (projecte d’alta velocitat entre Londres i Birmingham) i responsable de projectes de línies a Texas i Estònia, entre d’altres.

Idees per a la transició ferroviària a Catalunya Click To Tweet

https://youtu.be/pIxDuim-NZg

Descarrega't l'ARXIU